søndag den 23. februar 2014

Opskrift på rødbedemuffins

For noget tid siden faldt jeg på Iforms hjemmeside (Her )over en opskrift på rødbedemuffins.

På onsdag skal jeg hjem til min Goeste og skal have dessert med. Jeg vil derfor have rødbedemuffins med da de er et sundere alternativ til en god chokolademuffin.

Dog ændrede jeg på opskriften da jeg jo spontant besluttede mig for at afprøve dem i dag.

Derfor blev opskriften således:

40 gram light becel
50 gram rørsukker
2 spsk usødet kakao
2 æg
40 gram fuldkorns hvedemel
10 gram hakkede hasselnødder
1 lille rødbede - revet fint 1 tsk bagepulver 1/2 tsk øko vaniljepulver













Pisk æg og sukker til en skummende masse.
Varm becel i et vandbad og pisk kakao pulver i og pisk det i æggemassen.

Derefter vendes mel blandet med bagepulver og øko vanilje i maden og til sidst de hakkede nødder og rødbede.

200 grader i ca 12 minutter.


Posted using BlogPress from my iPhone


Ingen kommentarer:

Send en kommentar